«Радио Вести» виграло в Нацради апеляцію щодо розширення мережі на місто Маріуполь

Перегляди: 1617
Додано: 2015-03-30 17:07:14 (E.v.g.)
Оновлено: 2018-12-17 19:48:52 (E.v.g.)

vesti

 

«Радио Вести» виграло в Національної ради з питань телебачення і радіомовлення апеляцію у справі розширення мережі «Радио Вести» на місто Маріуполь шляхом переоформлення програмної концепції та позивного ТОВ «Телерадіовидавнича компанія "Комра"».

17 березня Київський апеляційний адміністративний суд залишив без задоволення апеляційну скаргу Нацради та залишив у силі постанову Окружного адміністративного суду міста Києва, який 23 січня зобов'язав Нацраду прийняти рішення за заявою ТОВ «Телерадіовидавнича компанія "Комра"» про зміну позивного Best FM на «Вести. Радио» та формат програмної концепції мовлення з розважально-музичного на інформаційно-розважальний на частоті 102,8 МГц у місті Маріуполі. Відповідна ухвала суду доступна в єдиному реєстрі судових рішень. Таким чином, рішення Окружного адміністративного суду міста Києва набрало законної сили.

Нагадаємо, Нацрада не погодилася з рішенням суду першої інстанції та подала апеляційну скаргу, в якій просила відмовити радіокомпанії в задоволенні її позову. Нацрада посилалася на те, що функції з ліцензування (в тому числі переоформлення ліцензій) мовлення відносяться до виключних дискреційних повноважень Національної ради.

Колегія суддів апеляційного суду визнала доводи Нацради безпідставними та погодилася з аргументами суду першої інстанції. На думку суду, Нацрада допустила «протиправну бездіяльність: не надала аналізу та мотивації непереоформлення ліцензії, не прийняла вмотивованого рішення, не оформила рішення, яке ставилося на голосування щодо переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною позивних та програмної концепції мовлення.

Апеляційний суд нагадав, що компанія «Комра» подала заяву про переоформлення ліцензії 4 вересня 2014 року у зв'язку зі зміною позивних і програмної концепції, а 21 листопада подала уточнюючий лист із проханням також переоформити ліцензію у зв'язку зі зміною місцезнаходження компанії. Але 11 грудня Нацрада переоформила ліцензію тільки у зв'язку зі зміною місцезнаходження, тоді як питання зміни позивних і програмної концепції мовлення не набрало достатньої кількості голосів. «При цьому, будь-якого документального підтвердження, зокрема, обґрунтування факту, яке свідчить про причини такого голосування відповідачем не надано», - зауважив суд.

Апеляційний суд послався на рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Мелтекс ЛТД та Месропа Мовсесяна проти Вірменії» про те, що процедура ліцензування має супроводжуватись обґрунтуванням рішень: «орган ліцензування, в даній справі НКТР, не надав жодних причин своїх повторних відмов у видачі ліцензії компанії-заявнику... Хоча НКТР і провела відкриті засідання, жодних рішень, які б містили обґрунтування видачі або відмови у видачі ліцензії на мовлення, не проголошувались...».

Суд також звернув увагу на те, що Нацрада не надала ніякого документального підтвердження здійснення нею аналізу визначення потреб регіонів у тематиці та жанрах програм, на що посилалася Нацрада, пояснюючи, чому не бажає змінювати розважально-музичний формат радіостанції на інформаційно-розважальний.

«Крім того, фактичні обставини справи свідчать про неправомірне та необґрунтоване затягування розгляду заяви позивача», - додав суд.

Тим часом у Київському апеляційному адміністративному суді розглядаються ще дві апеляції Нацради на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва за позовами ТОВ «Телерадіокомпанія "Онікс"» і ТОВ «Телерадіокомпанія "Стильне радіо"» про розширення «Радио Вести» на мережу цих двох радіокомпаній, що охоплюють загалом 25 міст. 13 березня суд відкрив апеляційні провадження в обох справах. Рішень суду в єдиному державному реєстрі наразі немає.

Як писала «Телекритика», ще в жовтні 2014 року чотири радіокомпанії, що раніше належалиАндрію Карпію («Перша українська радіогрупа») та мовили на 27 частотах у різних регіонах України під позивними «Перець ФМ», DJ FM і Best FM, змінили власників і стали належати ТОВ «Медіа інвест плюс», основним власником якого є кіпрська компанія Nederman Limited. Радіокомпанії подали до Нацради заяви про переоформлення ліцензій в частині власників і керівних органів, при цьому три з них - ТРК «Онікс», ТРК «Стильне радіо» і ТРВК «Комра» - також захотіли змінити позивні та програмні концепції на «Радио Вести». 11 грудня Нацрадапереоформила їхні ліцензії лише в частині зміни власників і керівних органів, не задовольнивши заяви про зміну позивних і програмних концепцій.

ТРК «Онікс», ТРК «Стильне радіо» і ТРВК «Комра» одразу подали до Окружного адміністративного суду міста Києва позови про визнання бездіяльності Нацради незаконною та зобов'язання вчинити дії. Мовники просили суд зобов'язати Нацраду прийняти рішення змінити їхні позивні «Перець ФМ», DJ FM і Best FM на «Радио Вести» та формат програмної концепції з розважально-музичного на інформаційно-розважальний.

23 січня Окружний адміністративний суд міста Києва задовольнив їхні позови і зобов'язав Нацраду змінити позивні цих радіокомпаній на «Радио Вести», а формат програмних концепцій - на інформаційно-розважальний.

Нацрада заявила про свою незгоду з рішеннями суду та намір подавати апеляцію. Крім того, члени Нацради звинуватили суд у «зазіханні на незалежність конституційного органу», запідозрили в його рішеннях «корупційний елемент» і заявили про наміри скаржитися на суддів до Вищої кваліфікаційної комісії суддів, голови Комітету Верховної Ради з питань правової політики та правосуддя, Міністерства юстиції, Громадського люстраційного комітету, Генеральної прокуратури і Служби безпеки України.

«Телекритика»



Наші друзі та партнери:


<<
Ефірне телебачення та радіомовлення в Україні 2006-2023
>>